Alvásidő növelés térdpárnával – Mentes praktikák

50+

Banyakor

Változókor

Előbb vagy utóbb tapasztalni fogod, hogy megváltoztak az alvási szokásaid. Először csak forgolódsz, aztán jönnek a hőhullámok, aztán már nem is tudod, hogy 2-3 óránként miért is kelsz fel.

Ezeket végigjátszottam én is.

Annyit tudtam, hogy nem akarok ilyen-olyan tartalmú tablettákat bevenni azért, hogy legalább 4-5 órát képes legyen egyfolytában békésen aludni.

Bevetettem számtalan javasolt technikát, de valahogy nálam nem váltak be. Nem volt más választásom, meg kellett figyelni magam és mindig csak egy problémára koncentrálva haladni az alvásidő növelésén.

4 év telt el. Azt hiszem kb. egy kezemen meg tudod számolni,  hogy hányszor aludtam 5-6 órát egyfolytában.

Eddig…

Szembejött velem egy reklám a neten és nem hagyott nyugodni.

Térdpárnát hirdettek igen magas áron. Gondoltam, már megint egy átverés, de olyan jó volt  a marketingje, hogy el kellett gondolkoznom rajta.

A gyermekeimet várva, a terhesség alatt kezdődött, hogy kényelmetlen volt minden alvási póz és ösztönösen a térdeim közé tettem egy kispárnát, így csökkentve a derék és csípő fájdalmakat.

Aztán sok évig erre nem volt szükség. Kb. 7 éve szédüléses problémáim voltak, ami évekig elhúzódott, ekkor egy helyzetben tudtam aludni, csakis a jobb oldalamon és jól felpóckolva. Gyógytornászok tudják, hogy ez bizony derékgyilkos póz, de aludni akkor is fontos.

Ezért vagy másért nem tudom, de állandósultak a csípő fájdalmaim, amit újabb évekig próbáltunk orvosolni kencékkel, gyógyszerekkel, kezelésekkel, gyógytornával ideig-óráig tartó hatással.

A reumatológus azt mondta, hogy meg kell tanulni ezzel együtt élni. Nem akartam megtanulni! A gyógytornásszal nagyon sokáig kísérleteztünk egyre  jobb eredményekkel, amit az éjszakai alvás újra és újra felülírt.Már a térd közé tett párna sem segített, mivel rendre arra ébredtem, hogy valahol az ágy másik felében van.

Nos, itt kapcsolódik be a térdpárna hirdetés. Megrendeltem egyet, lesz ami lesz. Vicces formája van és kicsi, nem is értettem hogyan kellene használnom. Van egy kis peremszerűsége, amit csak pár éjszaka után jöttem rá, hogy mi a funkciója. Ez az, ami nem hagyja, hogy a két térd elcsússzon egymáson.

A harmadik éjszaka után lett gyanús, hogy valami működik. Hajnali 2 óra helyett már 3-4 óra között keltem fel először. Az első napokban annyira megörültem ennek, hogy alig tudtam visszaaludni. Rájöttem, hogy mivel semmi más szokásomon nem változtattam, csak a térdpárna használaton, így most ennek köszönhetem a +1-2 óra alvásidőt.

Örömmel jelentem, hogy 3 hét után csúcsot döntöttem, egy szombat reggel már nem én voltam az első kelő 5 órakor a családban, hanem rám várt 8 órakor a család, hogy anya jöjjön már reggelizni. Óriási élmény, ilyenben nem volt részem már 10 éve legalább!

Most a cél, hogy havonta egyszer legalább sikerüljön 8 órát egyfolytában aludni. Még nem merem elkiabálni, de a csípő fájdalmaim jelentősen javultak. Már várok, hogy ez csak átmeneti, vagy tényleg maradandó javulás lesz.

Beszámolok majd róla, ha sikerül!

_______

Csatlakozzatok a fb oldalamhoz és osszátok meg velünk a saját mentes praktikáitokat!