Mentes nassolni való túróval és puffasztott barna rizzsel – Mentes praktikák

Mit eszek, ha egy kis nassolnivalóra vágyok?

Nos, nem olyan bő a választék, mert igen kevés élelmiszert tudok megenni gond nélkül.

Most olyanra vágytam, aminél szempont volt,  hogy lassan felszívódó szénhidrát legyen benne (elértem azt a kort, amikor már ezt is megtanultam, hogy miért kell ezt figyelembe vennem), édes legyen, de ne túl édes, olyan összetevők legyen benne, ami nem bántja a gyomromat és az epémet.

Nos, a tapasztalás a legjobb tanító.

Íme a Mentes nassolni való túróval és puffasztott barna rizzsel hozzávalóim:

  • 12 dkg túró (fél csomag)
  • kevés mazsola
  • ízlés, állag szerint Friss pufi natúr barnarizsből
  • 1 natúr danone activia

Olvastam róla, hogy a túró lassan felszívódó, a joghurt gyorsan, így gondoltam kiegyenlíti egymást, a tejföllel nem vagyok jóban, ezért ezt az alternatívát választottam.

Friss pufi mindig van itthon, adva volt, hogy ebbe is teszek. (Elárulom, hogy édes, sós sütikbe, fasírtba is szoktam tenni és krémlevesekhez betétként, szórófeltétként is).

Mazsola szükséges, nem akarok sem nyírfacukrot sem más édes dolgot beletenni, a mazsola éppen annyira édesíti, amire most vágytam.

Miért is mentes ez az étel? Egyszerű, nem tartalmaz cukrot, csökkentett zsírtartalmú a túró, amit felhaszálok és a barna rizs pedig önmagáért beszél:)

Érdekessége még ennek a nassolni valónak, hogy a puffasztott barna rizs finom recsegő, pattogó hangot ad, olyasmit mint gyerekkorunkban a pattogócukorka, gondolom idő kell mire a joghurt lepuhítja.

Nos, ezt már nem szoktam megvárni:)

Jó étvágyat!

_______

Csatlakozzatok a fb oldalamhoz és osszátok meg velünk a saját mentes praktikáitokat!